Tímár Munkavédelmi Webáruház

Kártyás fizetés Gy.I.K.

Kérdések és válaszok internetes kártyás fizetésről

 

KÁRTYAELFOGADÁS

 

Milyen típusú kártyákkal lehet fizetni?

A VISA és az Mastercard dombornyomott kártyáival, ill. egyes VISA Electron kártyákkal. A VISA Electron kártyák interneten történő használatának lehetősége a kártyát kibocsátó banktól függ. A CIB által kibocsátott VISA Electron típusú bankkártya használható interneten történő vásárlásra.

 

Mely bankok kártyái alkalmasak internetes fizetésre?

Minden olyan VISA és Mastercard/Maestro kártyával, mely internetes fizetésre a kártyakibocsátó bank által engedélyeztetve lettek, valamint a kifejezetten internetes használatra hivatott webkártyák.

 

Lehet-e vásárlókártyákkal fizetni?

Hűségpontokat tartalmazó, kereskedők/szolgáltatók által kibocsátott pontgyűjtő kártyákkal nem lehet interneten fizetni.

 

Lehet-e co-branded kártyákkal fizetni?

Bármilyen olyan co-branded kártyával lehetséges fizetni, mely internetes fizetésre alkalmas MasterCard vagy VISA alapú kártya.

 

FIZETÉS FOLYAMATA

 

Hogyan működik az online fizetés banki háttérfolyamata?

A vásárló a kereskedő/szolgáltató internetes oldalán a bankkártyás fizetési mód választását követően a fizetést kezdeményezi, melynek eredményeként átkerül a Bank biztonságos kommunikációs csatornával ellátott fizetőoldalára. A fizetéshez szükséges megadni kártyaszámát, lejárati idejét, és a kártya hátoldalának aláíráscsíkján található 3 jegyű érvényesítési kódot. A tranzakciót Ön indítja el, ettől kezdve a kártya valós idejű engedélyezésen megy keresztül, melynek keretében a kártyaadatok eredetisége-, fedezet-, vásárlási limit kerül ellenőrzésre. Amennyiben a tranzakció folytatásához minden adat megfelel, a fizetendő összeget számlavezető (kártyakibocsátó) bankja zárolja a kártyáján. Az összeg számlán történő terhelése (levonása) számlavezető banktól függően néhány napon belül következik be.

 

Miben különbözik az internetes kártyás vásárlás a hagyományostól?

Megkülönböztetünk kártya jelenlétével történő (Card Present) és kártya jelenléte nélküli (Card not Present) tranzakciókat. A Card Present tranzakció POS terminál eszköz segítségével történik. A kártya lehúzását és a PIN kód beütését követően a terminál kapcsolatba lép a kártyabirtokos bankjával, az engedélyező központon keresztül, és a kártya típusától, illetve a kártya kibocsátójától függően a VISA vagy MasterCard hálózaton keresztül. Itt megtörténik az érvényesség és fedezetvizsgálat (authorizáció). Az előbbi útvonalon visszafelé haladva a POS terminál (illetve a kereskedő) megkapja a jóváhagyást vagy elutasítást. A vásárló aláírja a bizonylatot. A Card not Present olyan tranzakció, melynek lebonyolításakor a bankkártya fizikailag nincs jelen. Ide tartoznak a levélben, telefonon, illetve az elektronikus úton (internet) lebonyolított tranzakciók, amelyek esetében a vásárló (kártyabirtokos) a tranzakciót biztonságos (128 bites titkosítású) fizetőoldalon bekért kártyaadatok megadásával indítja. A sikeres tranzakcióról Ön kap ún. engedélyszámot, mely megegyezik a papír alapú bizonylaton található számmal.

 

Mit jelent a foglalás?

A tranzakciót a bank tudomására jutásakor azonnal foglalás (zárolás) követi, hiszen a tényleges terheléshez előbb a hivatalos adatoknak be kell érkezniük, mely néhány napot igénybe vesz és az alatt a vásárolt összeg újra elkölthető lenne. Ezért a foglalással a levásárolt vagy felvett pénzt elkülönítik, foglalás alá teszik. A foglalt összeg hozzátartozik a számlaegyenleghez, azaz jár rá kamat, de még egyszer nem költhető el. A foglalás biztosítja azon tranzakciók visszautasítását, melyre már nincs fedezet, noha a számlaegyenleg erre elvben még lehetőséget nyújtana.

 

SIKERTELEN FIZETÉSEK ÉS TEENDŐK

 

Milyen esetben lehet sikertelen egy tranzakció?

Általában a kártyát kibocsátó bank (tehát ahol az ügyfél a kártyát kapta) által el nem fogadott fizetési megbízás; de bankkártya használat esetében ez lehet olyan okból is, hogy távközlési vagy informatikai hiba miatt az engedélykérés nem jut el a kártyát kibocsátó bankhoz.

 

Kártya jellegű hiba

  • A kártya nem alkalmas internetes fizetésre.
  • A kártya internetes használata számlavezető bank által tiltott.
  • A kártyahasználat tiltott.
  • A kártyaadatok (kártyaszám, lejárat, aláíráscsíkon szereplő kód) hibásan lettek megadva.
  • A kártya lejárt.

 

Számla jellegű hiba

  • Nincs fedezet a tranzakció végrehajtásához.
  • A tranzakció összege meghaladja a kártya vásárlási limitét.

 

Kapcsolati jellegű hiba

  • A tranzakció során valószínűleg megszakadt a vonal. Kérjük, próbálja meg újra.
  • A tranzakció időtúllépés miatt sikertelen volt. Kérjük, próbálja meg újra.

 

Technikai jellegű hiba

  • Amennyiben a fizetőoldalról nem tért vissza a kereskedő/szolgáltató oldalára, a tranzakció sikertelen.
  • Amennyiben a fizetőoldalról visszatért, de a böngésző "back", "reload" illetve "refresh" segítségével visszatér a fizetőoldalra, tranzakcióját a rendszer biztonsági okokból automatikusan visszautasítja.

 

Mi a teendő a fizetési procedúra sikertelensége esetén?

A tranzakcióról minden esetben generálódik egy tranzakcióazonosító, melyet javaslunk feljegyezni. Amennyiben a fizetési kísérlet során tranzakció banki oldalról visszautasításra kerül, kérjük vegye fel a kapcsolatot számlavezető bankjával.

 

Miért a számlavezető bankkal kell felvenni a kapcsolatot a fizetés sikertelensége esetén?

A kártyaellenőrzés során a számlavezető (kártyakibocsátó) bank értesíti az összeget beszedő kereskedő (elfogadó) bankjának, hogy a tranzakció elvégezhető-e. Más bank ügyfelének az elfogadó bank nem adhat ki bizalmas információkat, arra csak a kártyabirtokost azonosító banknak van joga.

 

Mit jelent az, ha bankomtól azonban SMS kaptam az összeg foglalásáról/zárolásáról, azonban a kereskedő/szolgáltató azt jelzi, hogy sikertelen volt a fizetés?

Ez a jelenség olyan esetben fordulhat elő, ha a kártya ellenőrzése megtörtént a fizetőoldalon, azonban Ön nem tért vissza kereskedő/szolgáltató internetes oldalára. A tranzakció ebben az esetben befejezetlennek, így automatikusan sikertelennek minősül. Ilyen esetben az összeg nem kerül terhelésre kártyáján, a foglalás feloldásra kerül.

 

BIZTONSÁG

 

Mit jelent a VeriSign és a 128 bites titkosítású SSL kommunikációs csatorna?

Az SSL, a Secure Sockets Layer elfogadott titkosítási eljárás rövidítése. Bankunk rendelkezik egy 128 bites titkosító kulccsal, amely a kommunikációs csatornát védi. A VeriSign nevű cég teszi lehetővé a CIB Bank-nak a 128 bites kulcs használatát, amely segítségével biztosítjuk az SSL alapú titkosítást. Jelenleg a világ elektronikus kereskedelmének 90%-ában ezt a titkosítási módot alkalmazzák. A vásárló által használt böngésző program az SSL segítségével a kártyabirtokos adatait az elküldés előtt titkosítja, így azok kódolt formában jutnak el a CIB Bankhoz, ezáltal illetéktelen személyek számára nem értelmezhetőek.

 

A fizetés után figyelmeztetett a böngészőm, hogy elhagyom a biztonsági zónát. A fizetésem biztonsága így garantált?

Teljes mértékben igen. A fizetés folyamata 128-bites titkosított kommunikációs csatornán folyik, így teljesen biztonságos. A tranzakciót követően Ön a kereskedő honlapjára jut vissza, amennyiben a kereskedő oldala nem titkosított, a böngészője figyelmezteti, hogy a titkosított csatornát elhagyta. Ez nem jelent veszélyt a fizetés biztonságát illetően.

 

Mit jelent a CVC2/CVV2 kód?

A MasterCard esetében az ún Card Verification Code, a Visa esetében az ún. Card Verification Value egy olyan, a bankkártya mágnescsíkján kódolt numerikus érték, melynek segítségével megállapítható egy kártya valódisága. Az ún. CVC2 kódot, mely az Mastercard/Maestro kártyák hátoldalán található számsor utolsó három számjegyében szerepel, az internetes vásárlások során kell megadni.

 

Mit jelent a Verified by Visa?

A Verified by Visa rendszerben regisztrált Visa kártyabirtokosok jelszót választanak a kártyát kibocsátó banknál, mely segítségével azonosíthatják magukat internetes vásárlás esetén, és amely védelmet nyújt a Visa kártyák jogosulatlan használata ellen. A CIB Bank elfogadja a Verified by Visa rendszer keretein belül kibocsátott kártyákat.

 

Mit jelent a Mastercard SecureCode?

A Mastercard SecureCode rendszerben regisztrált Mastercard/Maestro kártyabirtokosok jelszót választanak a kártyát kibocsátó banknál, mely segítségével azonosíthatják magukat internetes vásárlás esetén, és amely védelmet nyújt a Mastercard/Maestro kártyák jogosulatlan használata ellen. A CIB Bank elfogadja a Mastercard SecureCode rendszer keretein belül kibocsátott kártyákat.

 

Mit jelent a UCAF kód?

MasterCard/Maestro kártyák esetén az Ön kártyakibocsátó bankjától esetlegesen kapott egyedi kód. Ha nem kapott ilyet, hagyja üresen a mezőt.

Újdonságaink

Bosch 2607002837 Precíziós csavarbitkészlet 43db-os

Bosch 2607002837 Precíziós csavarbitkészlet 43db-os
Olyan szakemberek számára készült, akik precíziós és normál csavarokkal rendelkező készülékeket javítanak
Ár: 9 330 Ft

Fischer 518192 FTC-SI szilikon spray (500 ml)

Fischer  518192 FTC-SI szilikon spray (500 ml)
Különböző műanyag-, fa-, gumi- és fémfelületek ápolásához
Ár: 1 591 Ft

Nivel System ST-10 N7910 méteres acél mérőszalag 10m

Nivel System ST-10 N7910 méteres acél mérőszalag 10m
Hossza: 10m Mérete: 13x0,4mm Méretkiosztás: 1mm Pontossági osztály: II. ( @10 m - 2,3 mm)
Ár: 3 270 Ft


Telephelyeink
«
»
Név:
Fóti telephely
Cím:
2151 Fót, Galamb József u. 1.
Telefon:
+36 27 359-902
Fax:
+36 27 359-347
Nyitvatartás:
Hétfő-péntek: 7:00 - 16:00
Szombat: 7:00 - 12:00
A zárás előtti negyedórában telephelyeink új vásárlókat már nem fogadnak, mert pénztáraink egészkor zárnak!
GPS:
47°35'59"N 19°11'13"E
Név:
Szadai telephely
Cím:
2111. Szada, Dózsa Gy. u. 151.
Telefon:
+36 28 503-111
Fax:
+36 28 503-110
Nyitvatartás:
Hétfő-péntek: 7:00 - 16:00
Szombat: 7:00 - 12:00
A zárás előtti negyedórában telephelyeink új vásárlókat már nem fogadnak, mert pénztáraink egészkor zárnak!
GPS:
47°38'31"N 19°18'04"E
Név:
Vecsési telephely
Cím:
2220. Vecsés, Dózsa Gy. út 22.
Telefon:
+36 20 925-8830
Nyitvatartás:
Hétfő-péntek: 7:00 - 16:00
Szombat: 7:00 - 12:00
A zárás előtti negyedórában telephelyeink új vásárlókat már nem fogadnak, mert pénztáraink egészkor zárnak!
GPS:
47°24'17"N 19°15'20"E
Név:
Érdi telephely
Cím:
2030. Érd, Velencei út 18.
Telefon:
+36 23 365-634
Fax:
+36 23 310-336
Nyitvatartás:
Hétfő-péntek: 7:00 - 16:00
Szombat: 7:00 - 12:00
A zárás előtti negyedórában telephelyeink új vásárlókat már nem fogadnak, mert pénztáraink egészkor zárnak!
GPS:
47°22'34"N 18°54'40"E
Név:
Budakeszi telephely
Cím:
2092 Budakeszi, Bianka u. 10.
Telefon:
+36 23 950 064
Fax:
-
Nyitvatartás:
Hétfő-péntek: 7:00 - 16:00
Szombat: 7:00 - 12:00
A zárás előtti negyedórában telephelyeink új vásárlókat már nem fogadnak, mert pénztáraink egészkor zárnak!
GPS:
47°29'58"N 18°54'49"E
Név:
Pilisvörösvári telephely
Cím:
2085. Pilisvörösvár, Ipari Park, Szent László u. 6.
Telefon:
+36 26 363 900
Nyitvatartás:
Hétfő-péntek: 7:00 - 16:00
Szombat: 7:00 - 12:00
A zárás előtti negyedórában telephelyeink új vásárlókat már nem fogadnak, mert pénztáraink egészkor zárnak!
GPS:
47°36'56"N 18°55'53"E
Név:
Tatabányai telephely
Cím:
2800 Tatabánya Erdész út 1.
Telefon:
+36 34 300-736
Fax:
+36 34 300-736
Nyitvatartás:
Hétfő-péntek: 7:00 - 16:00
Szombat: 7:00 - 12:00
A zárás előtti negyedórában telephelyeink új vásárlókat már nem fogadnak, mert pénztáraink egészkor zárnak!
GPS:
47°35'01"N 18°23'31"E
Név:
Díszkovács üzemünk
Cím:
2092 Budakeszi, Tiefenweg utca 14.
Telefon:
Sarkadi Tamás üzemvezető:
+36 30 565 0277
Díszkovács üzem iroda:
+36 20 926 3678
Nyitvatartás:
Hétfő-péntek: 7:00 - 16:00
Szombat: 7:00 - 12:00
A zárás előtti negyedórában telephelyeink új vásárlókat már nem fogadnak, mert pénztáraink egészkor zárnak!

Kiemelt hírek
Kosár
Mini kosár
Menny.
Termék
Bruttó érték
A kosár üres.
Ajánlatkérő kosár
Ajánlatkérő mini kosár
Menny.
Termék
Bruttó érték
A kosár üres.