Hibabejelentés
Reklamációt vagy hibabejelentést minden esetben írásban tudunk elfogadni, a lentebb található bejelentő lapon keresztül:
Garanciális ügyintézés
Vagy pedig e-mailben (garancia@timarvasker.hu) elküldve.
Szükség lesz:
- A hiba leírására
- Képet mellékelve a termék(ek)ről és a kapott számláról
Mindkét esetben Kollégáink felveszik Önnel a kapcsolatot 2 - 3 munkanapon belül.
Jótállási és szavatossági ügyben az első és legfontosabb tisztázandó kérdés, hogy Ön fogyasztóként (magánszemély, végfelhasználó) vásárolt vagy nem természetes személyként (cég, egyéni vállalkozó, egyesület stb).
- Nem természetes személyként vásárlóknak:
- Amennyiben Ön nem természetes személyként, hanem vállalkozása költségterhére, ÁFÁ-s számlával vállalkozása nevére vásárolt, úgy nem illetik meg a fogyasztókat védő speciális kedvezmények, mint pl. az indoklás nélküli 14 napos elállási jog üzlethelyiségen kívül és távollévők között kötött szerződés esetén, továbbá a 3 munkanapos csere sem.
- Nem fogyasztói szerződés esetén az új vagy használt terméket esetében egy éves időszakon belül érvényesíthető minőségi kifogás.
- Új termékeknél ez esetben egy év szavatossági kötelezettség van. Ha ezen az időszakon belül a termék gyártási eredetű hibával romlik el, a kereskedő köteles ingyenesen javítani, cserélni, vagy ha egyikre sincs lehetőség, árleszállítással élni.
- Fogyasztóknak:
- Ki számít fogyasztónak?
Fogyasztón az önálló foglalkozásán és gazdasági tevékenységén kívül eső célok érdekében eljáró természetes személyt kell érteni. Nem minősül fogyasztónak, ezért a Pénzügyi Békéltető Testület eljárását sem kezdeményezheti az egyéni vállalkozó, egyéni cég, gazdasági társaság, jogi személyek, jogi személyiség nélküli szervezetek, társasházak. - Jótállás, garancia vagy szavatosság? Mi a különbség?
A garancia és a jótállás jelentése ugyanaz. Az előbbi a hétköznapokban használatos fogalom. A jótállás azt jelenti, hogy a kereskedő tesz egy önkéntes vállalást arra, hogy ha a garancia (jótállás) ideje alatt az árucikk meghibásodik, elromlik, akkor ez idő alatt a fogyasztó jelzésére ingyenesen javítja, ennek hiányában cseréli azt. Végső esetben a kifizetett összeget visszatéríti. Itt fontos, hogy azok a beszállítóink, akik vállalnak jótállást a termékeikre a jótállási jegyen, füzetben, részletesen feltüntetik, hogy milyen meghibásodások tartoznak a jótállás alá. Oldalunkon beszállítónként olvashat róla részletesebben.
A szavatosság azt jelenti egész pontosan, hogy a vállalat szavatossági idő alatt a fogyasztó a termék meghibásodása miatt a már bemutatott, alábbi szavatossági jogokat érvényesítheti: kijavítás, kicserélés, vételár leszállítása vagy teljes vételár visszatérítése.
A jótállás (garancia) és szavatosság fogalma között tehát az a nagyon fontos különbség, hogy a jótállás többet jelent, többet biztosít a fogyasztónak, mint a szavatosság. A jótállás (garancia) ideje alatt ugyanis végig a kereskedő köteles bizonyítani azt, hogy a hiba csak a vásárlást követően keletkezett.
A szavatosságnál viszont ez nincs így és ez nem jelent többet annál, mint hogy ennek ideje alatt a fogyasztó kérheti a kijavítást, azonban a bizonyítási kötelezettség már a fogyasztót terheli. A vásárlónak kell ugyanis ilyenkor azt bebizonyítani, hogy már akkor eleve hibás terméket kapott, amikor átadták neki az árucikket.
Az viszont megint más, hogy a szigorú, fogyasztót védő előírások miatt a két éves szavatossági idő alatt, és ma még fél éven belül előjött hiba esetén a vállalkozást terheli a bizonyítási kötelezettség. Ezért szokta kísérni a következő szóbeli tájékoztatás a vásárlást, ha például cipőt vásárolunk "Hat hónap garancia van rá"
- Ki számít fogyasztónak?
Amennyiben Ön személyesen valamelyik üzletünkben vásárolt:
Ha a kötelező jótállás alá eső termék esetében a megvásárlástól számított 3 munkanapon belül az árucikk meghibásodik, mely a rendeltetésszerű használatát akadályozza, úgy a kereskedő nem mérlegelheti, hogy bevizsgálásra, javításra küldi e a terméket, hanem azonnal cserélnie kell azt egy újra. Amennyiben nincsen raktárkészleten a problémás termékből, úgy a vételárat vissza kapja. Itt fontos megemlíteni, hogy amennyiben látszik, hogy a termék szándékos rongáláson esett át, polgári peres úton a termék árát behajtjuk. Jó ha tisztában vagyunk vele, hogy személyes vásárlás esetén -a tévhittel ellentétben - nincs 8 napunk arra, hogy meggondoljuk magunkat a vásárlást illetően. Ha a termék gyártási hibás minőségi kifogással élhetünk.
Tartós fogyasztási cikkek kötelező jótállása:
10.000 Ft vételár feletti, meghatározott témakör pl. műszaki cikkek esetében a két éves szavatossági időszakból egy év jótállási időtartam, melynek során speciális jogok is biztosítottak a fogyasztók számára. Pl a 3 munkanapos csere, a bizonyítási teher a vállalkozóé 1 évig, jótállási jegy. Kötelező jótállás kapcsán biztosított, hogy a 10 kg-nál nagyobb tömegű termék esetében a vállalkozás köteles helyben megjavítani, vagy ha arra nincs lehetőség, akkor az elszállításról is gondoskodni, tehát nem csak annak anyagi oldala, hanem megvalósítása is a kereskedőt terheli.
Mit jelent a 14 napos elállási jog?
Átvételtől számított 14 napon belül lehetőség van elállni a vásárlástól, amennyiben fogyasztóként (magánszemélyként) lett megvásárolva, illetve ha az adott termék nem nyerte el a tetszését, nem lett használva / kipróbálva és továbbértékesíthető állapotban van. Ez esetben a vevőnek a saját költségén kell visszajuttatnia a gépet hozzánk, ugyanakkor előfordulhat, hogy Kollégáink egyénileg bírálják el a lemondást.
Elállást szintén írásban kell jelezni, e-mailen keresztül, rendelésszámra hivatkozva. Nyilatkozat sablonunkat lejjebb görgetve találja vagy IDE kattintva.
A 45/2014. (II. 26.) Korm. rendeletben foglaltak alapján, az oldalunkon vásárló fogyasztók a termék(ek) átvételét követő 14 naptári napon belül jogosultak indoklás nélkül elállni a vásárlási szerződéstől. Ha a fogyasztó elállási/felmondási jogával élni kíván, elállási/felmondási szándékát tartalmazó egyértelmű írásos nyilatkozatát köteles eljuttatni választása szerint postán, telefaxon vagy e-mailben az alábbi címek egyikére: 2151. Fót, Galamb József u. 1. vagy +36 27 359-947 vagy info@timarszerszam.hu. Fogyasztóként határidőben akkor gyakorolja elállási/felmondási jogát, ha az áru - a megrendelés több részletben történő teljesítése esetében az utoljára átadott áru - átvételét követő 14 naptári napon belül elküldi elállási/felmondási nyilatkozatát.
Címzett: Timár Vaskereskedelmi Kft. 2151. Fót, Galamb József u. 1.
Telefax: +36 27 359-347
E-mail: info@timarszerszam.hu
Alulírott(ak), kijelentem/kijelentjük, hogy gyakorlom/gyakoroljuk elállási/felmondási jogomat/jogunkat az alábbi termék(ek) adásvételére irányuló szerződés tekintetében:
Szerződéskötés időpontja / átvétel időpontja:
A fogyasztó(k) neve:
A fogyasztó(k) címe:
A fogyasztó(k) aláírása (kizárólag papíron tett nyilatkozat esetén):
Webes megrendelés esetén rendelésazonosító:
Kelt:
Ha a fogyasztó eláll online kereskedővel kötött szerződéstől, köteles a terméket haladéktalanul, de legkésőbb az elállás közlésétől számított 14 napon belül visszajuttatni a vállalkozásnak. A fogyasztó kizárólag a termék visszaküldésének közvetlen költségét viseli, kivéve, ha a vállalkozás ezt át nem vállalja.
Ha a fogyasztó eláll az e-kereskedelemben kötött szerződéstől, a vállalkozás haladéktalanul, de legkésőbb az elállásról való tudomásszerzésétől számított 14 napon belül visszatéríti a fogyasztó által vételárként megfizetett teljes összeget, ideértve a teljesítéssel összefüggésben felmerült költségeket is.
Ezek mellett a vásárlóknak tudniuk kell, hogy az elállási határidő alatt a termék tényleges használata miatti (tehát nem a kipróbálás miatti) értékcsökkenést meg kell téríteniük az eladó részére.
Amennyiben nem természetes személyként vásárolt, mint például Bt. Kft. EV., úgy Önt nem illetik megy a fogyasztóvédelmi előírások, mint elállási jog.
Cégünk törekszik a rugalmasságra, probléma esetén vegye fel a kapcsolatot munkatársunkkal, törekszünk a legmegfelelőbb opciót biztosítani.
Mit tegyen ha meghibásodott a készüléke?
- Ellenőrizze, hogy készülékének minden dokumentuma ami szükséges a garanciális javításhoz megvan-e.
Ezek a jótállási jegy, számla vagy számlamásolat, esetleges kiterjesztett garancia visszaigazolásáról szóló dokumentum. - Vegye fel velünk a kapcsolatot.
Személyesen vagy e-mailen keresztül - E-mailen keresztüli bejelentés esetén, az alábbi adatokra lesz szükség:
- Az ügyfél neve
- Amennyiben webáruházunkon keresztül rendelte a megrendelésének azonosítója
- A számla másolata (Telefonnal készített fénykép is tökéletes. De ebben az esetben fokozattan figyeljen az olvashatóságra.)
- A hiba leírása, amennyiben szállítási sérülésről, törésről van szó úgy fénykép mellékelése
- Koszos, erősen szennyezett gép esetében a géptisztítás díját minden esetben a szennyezettség mértéke alapján határozzuk meg.
A Magyarországon vásárolt termékekre a Magyar fogyasztóvédelmi jogszabályok a mérvadóak. Csak és kizárólag ezen felül, lehetséges, hogy partnereink extra szolgáltatásokkal kedveskednek. Amennyiben nem talál a választott márkánál információt a jótállásról a Magyar Fogyasztóvédelmi Jogszabályok a mérvadóak.
2021. januárjától a következő jótállást érintő változások léptek érvénybe
A jótállási idő „sávossá” válik a termék árától függően:
- 2021. január 1-jétől a kötelező jótállás alá tartozó termék árától függ, hogy hány év jótállás jár. A jótállási idő a termék árától függően 1 év, 2 év vagy 3 év lehet
10 000 Ft – 100 000 Ft között | 1 ÉV |
100 001 Ft – 250 000 Ft között | 2 ÉV |
250 000 Ft fölötti | 3 ÉV |
Javítással kapcsolatos határidők:
Ha egy kötelező jótállás alá tartozó termék első alkalommal hibásodik meg és a terméket értékesítő vállalkozás vagy a szerviz megállapítja, hogy a termék nem javítható, akkor a vállalkozás 8 napon belül köteles cserélni a terméket. Ha a termék cseréjére nincs lehetőség, a vállalkozás köteles a fogyasztó által bemutatott, a termék árának megfizetését igazoló számlán vagy nyugtán feltüntetett vételárat 8 napon belül visszatéríteni a vásárló részére.
Ha egy kötelező jótállás alá tartozó termék meghibásodik és a terméket értékesítő vállalkozás vagy a szerviz megállapítása szerint a termék javítható, akkor a vállalkozásnak a korábbi szabályoknak megfelelően ezután is törekednie kell a termék 15 napon belüli javítására. Ha a javítási idő a 15 napot meghaladja, akkor a vállalkozás a fogyasztót legkésőbb a 15. napon tájékoztatni köteles a javítás várható időtartamáról. Ennek célja, hogy a vásárló tudja azt, hogy meddig kell a terméket nélkülöznie. A tájékoztatást a fogyasztó előzetes hozzájárulása esetén elektronikus úton vagy a fogyasztó általi átvételi igazolásra alkalmas más módon kaphatja meg legkésőbb a javításra átadástól számított 15. napon. A vállalkozás tájékoztatási kötelezettségének megvalósulását a fogyasztóvédelmi hatóság ellenőrzi.
Ha egy kötelező jótállás alá tartozó terméket 30 napon belül nem tudja megjavítani a vállalkozás/szervíz, akkor a vállalkozás 8 napon belül cserélni köteles a terméket, tehát a fogyasztó egy új terméket kap. Ha a termék cseréjére nincs lehetőség, a vállalkozás köteles a fogyasztó által bemutatott, a termék árának megfizetését igazoló számlán vagy nyugtán feltüntetett vételárat 8 napon belül visszatéríteni a fogyasztó (vásárló) részére.
Ha egy kötelező jótállás alá tartozó termék a harmadik javítást követően újból meghibásodik, akkor a vállalkozás 8 napon belül köteles cserélni a terméket, tehát negyedik alkalommal már nem ragaszkodhat a javításhoz a vállalkozás. A háromszori javítás nem ugyanazon hibára vonatkozik. Tehát nem azt értjük rajta, hogy a termék háromszor ugyanazt a hibát produkálja pl.: 3-szor elromlik a kapcsoló, hanem 3-szori hiba függetlenül attól, hogy összefüggnek-e, pl.: elromlik a kapcsoló, rossz a motor, kiszakad a vezeték
Ha a termék cseréjére nincs lehetőség, a vállalkozás köteles a fogyasztó által bemutatott, a termék árának megfizetését igazoló számlán vagy nyugtán feltüntetett vételárat 8 napon belül visszatéríteni a fogyasztó (vásárló) részére.
A jótállás időtartama a 2021. január 1-jét követően vásárolt, kötelező jótállás alá tartozó termékek esetében meghosszabbodik a javításra átadás napjától kezdve azzal az idővel, amely alatt a fogyasztó a fogyasztási cikket a hiba miatt rendeltetésszerűen nem használhatta, azaz amíg a hibás termék a vállalkozásnál, vagy a szerviznél javítás alatt van. Így elkerülhető, hogy miközben a javítási idő alatt nem tudja használni a vásárló a terméket, lejár a termékre vonatkozó jótállási idő. Ez elsősorban a jótállási idő végéhez közeledve meghibásodott termékek esetén lehetséges.
Jogérvényesítési lehetőségek:
A fogyasztóvédelmi hatóság a kormányhivatal.
Először mindig a kereskedőhöz forduljunk panaszunkkal.
Amennyiben nem sikerül panaszunkat az eladóval rendezni, úgy az alábbi fórumokhoz fordulhatunk:
- Fogyasztóvédelmi hatóság
- http://jarasinfo.gov.hu
- Európai Fogyasztói Központ
- http://www.fogyasztovedelem.kormany.hu
- info@magyarefk.hu
- Békéltető testület
- http://www.bekeltet.hu
- Online vitarendezés
- http://ec.europa.eu/consumers/odr
- odr@itm.gov.hu

Szombat: 7:00 - 12:00
A zárás előtti negyedórában telephelyeink új vásárlókat már nem fogadnak, mert pénztáraink egészkor zárnak!

Szombat: 7:00 - 12:00
A zárás előtti negyedórában telephelyeink új vásárlókat már nem fogadnak, mert pénztáraink egészkor zárnak!

Szombat: 7:00 - 12:00
A zárás előtti negyedórában telephelyeink új vásárlókat már nem fogadnak, mert pénztáraink egészkor zárnak!

Szombat: 7:00 - 12:00
A zárás előtti negyedórában telephelyeink új vásárlókat már nem fogadnak, mert pénztáraink egészkor zárnak!

Szombat: 7:00 - 12:00
A zárás előtti negyedórában telephelyeink új vásárlókat már nem fogadnak, mert pénztáraink egészkor zárnak!

Szombat: 7:00 - 12:00
A zárás előtti negyedórában telephelyeink új vásárlókat már nem fogadnak, mert pénztáraink egészkor zárnak!

Szombat: 7:00 - 12:00
A zárás előtti negyedórában telephelyeink új vásárlókat már nem fogadnak, mert pénztáraink egészkor zárnak!

Szombat: 7:00 - 12:00
A zárás előtti negyedórában telephelyeink új vásárlókat már nem fogadnak, mert pénztáraink egészkor zárnak!