Jótállás - Regisztráció, érvényességi feltételek
Reklamációt vagy hibabejelentést minden esetben írásban tudunk elfogadni, a lentebb található bejelentő lapon keresztül:
Garanciális ügyintézés
Vagy pedig e-mailben (garancia@timarvasker.hu) elküldve.
Szükség lesz:
- A hiba leírására
- Képet mellékelve a termék(ek)ről és a kapott számláról
Mindkét esetben Kollégáink felveszik Önnel a kapcsolatot 2 - 3 munkanapon belül.
Jótállási és szavatossági ügyben az első és legfontosabb tisztázandó kérdés, hogy Ön fogyasztóként (magánszemély, végfelhasználó) vásárolt vagy nem természetes személyként (cég, egyéni vállalkozó, egyesület stb).
- Nem természetes személyként vásárlóknak:
- Amennyiben Ön nem természetes személyként, hanem vállalkozása költségterhére, ÁFÁ-s számlával vállalkozása nevére vásárolt, úgy nem illetik meg a fogyasztókat védő speciális kedvezmények, mint pl. az indoklás nélküli 14 napos elállási jog üzlethelyiségen kívül és távollévők között kötött szerződés esetén, továbbá a 3 munkanapos csere sem.
- Nem fogyasztói szerződés esetén az új vagy használt terméket esetében egy éves időszakon belül érvényesíthető minőségi kifogás.
- Új termékeknél ez esetben egy év szavatossági kötelezettség van. Ha ezen az időszakon belül a termék gyártási eredetű hibával romlik el, a kereskedő köteles ingyenesen javítani, cserélni, vagy ha egyikre sincs lehetőség, árleszállítással élni.
- Fogyasztóknak:
- Ki számít fogyasztónak?
Fogyasztón az önálló foglalkozásán és gazdasági tevékenységén kívül eső célok érdekében eljáró természetes személyt kell érteni. Nem minősül fogyasztónak, ezért a Pénzügyi Békéltető Testület eljárását sem kezdeményezheti az egyéni vállalkozó, egyéni cég, gazdasági társaság, jogi személyek, jogi személyiség nélküli szervezetek, társasházak. - Jótállás, garancia vagy szavatosság? Mi a különbség?
A garancia és a jótállás jelentése ugyanaz. Az előbbi a hétköznapokban használatos fogalom. A jótállás azt jelenti, hogy a kereskedő tesz egy önkéntes vállalást arra, hogy ha a garancia (jótállás) ideje alatt az árucikk meghibásodik, elromlik, akkor ez idő alatt a fogyasztó jelzésére ingyenesen javítja, ennek hiányában cseréli azt. Végső esetben a kifizetett összeget visszatéríti. Itt fontos, hogy azok a beszállítóink, akik vállalnak jótállást a termékeikre a jótállási jegyen, füzetben, részletesen feltüntetik, hogy milyen meghibásodások tartoznak a jótállás alá. Oldalunkon beszállítónként olvashat róla részletesebben.
A szavatosság azt jelenti egész pontosan, hogy a vállalat szavatossági idő alatt a fogyasztó a termék meghibásodása miatt a már bemutatott, alábbi szavatossági jogokat érvényesítheti: kijavítás, kicserélés, vételár leszállítása vagy teljes vételár visszatérítése.
A jótállás (garancia) és szavatosság fogalma között tehát az a nagyon fontos különbség, hogy a jótállás többet jelent, többet biztosít a fogyasztónak, mint a szavatosság. A jótállás (garancia) ideje alatt ugyanis végig a kereskedő köteles bizonyítani azt, hogy a hiba csak a vásárlást követően keletkezett.
A szavatosságnál viszont ez nincs így és ez nem jelent többet annál, mint hogy ennek ideje alatt a fogyasztó kérheti a kijavítást, azonban a bizonyítási kötelezettség már a fogyasztót terheli. A vásárlónak kell ugyanis ilyenkor azt bebizonyítani, hogy már akkor eleve hibás terméket kapott, amikor átadták neki az árucikket.
Az viszont megint más, hogy a szigorú, fogyasztót védő előírások miatt a két éves szavatossági idő alatt, és ma még fél éven belül előjött hiba esetén a vállalkozást terheli a bizonyítási kötelezettség. Ezért szokta kísérni a következő szóbeli tájékoztatás a vásárlást, ha például cipőt vásárolunk "Hat hónap garancia van rá"
- Ki számít fogyasztónak?
Amennyiben Ön személyesen valamelyik üzletünkben vásárolt:
Ha a kötelező jótállás alá eső termék esetében a megvásárlástól számított 3 munkanapon belül az árucikk meghibásodik, mely a rendeltetésszerű használatát akadályozza, úgy a kereskedő nem mérlegelheti, hogy bevizsgálásra, javításra küldi e a terméket, hanem azonnal cserélnie kell azt egy újra. Amennyiben nincsen raktárkészleten a problémás termékből, úgy a vételárat vissza kapja. Itt fontos megemlíteni, hogy amennyiben látszik, hogy a termék szándékos rongáláson esett át, polgári peres úton a termék árát behajtjuk. Jó ha tisztában vagyunk vele, hogy személyes vásárlás esetén -a tévhittel ellentétben - nincs 8 napunk arra, hogy meggondoljuk magunkat a vásárlást illetően. Ha a termék gyártási hibás minőségi kifogással élhetünk.
Tartós fogyasztási cikkek kötelező jótállása:
10.000 Ft vételár feletti, meghatározott témakör pl. műszaki cikkek esetében a két éves szavatossági időszakból egy év jótállási időtartam, melynek során speciális jogok is biztosítottak a fogyasztók számára. Pl a 3 munkanapos csere, a bizonyítási teher a vállalkozóé 1 évig, jótállási jegy. Kötelező jótállás kapcsán biztosított, hogy a 10 kg-nál nagyobb tömegű termék esetében a vállalkozás köteles helyben megjavítani, vagy ha arra nincs lehetőség, akkor az elszállításról is gondoskodni, tehát nem csak annak anyagi oldala, hanem megvalósítása is a kereskedőt terheli.
Mit jelent a 14 napos elállási jog?
Átvételtől számított 14 napon belül lehetőség van elállni a vásárlástól, amennyiben fogyasztóként (magánszemélyként) lett megvásárolva, illetve ha az adott termék nem nyerte el a tetszését, nem lett használva / kipróbálva és továbbértékesíthető állapotban van. Ez esetben a vevőnek a saját költségén kell visszajuttatnia a gépet hozzánk, ugyanakkor előfordulhat, hogy Kollégáink egyénileg bírálják el a lemondást.
Elállást szintén írásban kell jelezni, e-mailen keresztül, rendelésszámra hivatkozva. Nyilatkozat sablonunkat lejjebb görgetve találja vagy IDE kattintva.
A 45/2014. (II. 26.) Korm. rendeletben foglaltak alapján, az oldalunkon vásárló fogyasztók a termék(ek) átvételét követő 14 naptári napon belül jogosultak indoklás nélkül elállni a vásárlási szerződéstől. Ha a fogyasztó elállási/felmondási jogával élni kíván, elállási/felmondási szándékát tartalmazó egyértelmű írásos nyilatkozatát köteles eljuttatni választása szerint postán, telefaxon vagy e-mailben az alábbi címek egyikére: 2151. Fót, Galamb József u. 1. vagy +36 27 359-947 vagy info@timarszerszam.hu. Fogyasztóként határidőben akkor gyakorolja elállási/felmondási jogát, ha az áru - a megrendelés több részletben történő teljesítése esetében az utoljára átadott áru - átvételét követő 14 naptári napon belül elküldi elállási/felmondási nyilatkozatát.
Címzett: Timár Vaskereskedelmi Kft. 2151. Fót, Galamb József u. 1.
Telefax: +36 27 359-347
E-mail: info@timarszerszam.hu
Alulírott(ak), kijelentem/kijelentjük, hogy gyakorlom/gyakoroljuk elállási/felmondási jogomat/jogunkat az alábbi termék(ek) adásvételére irányuló szerződés tekintetében:
Szerződéskötés időpontja / átvétel időpontja:
A fogyasztó(k) neve:
A fogyasztó(k) címe:
A fogyasztó(k) aláírása (kizárólag papíron tett nyilatkozat esetén):
Webes megrendelés esetén rendelésazonosító:
Kelt:
Ha a fogyasztó eláll online kereskedővel kötött szerződéstől, köteles a terméket haladéktalanul, de legkésőbb az elállás közlésétől számított 14 napon belül visszajuttatni a vállalkozásnak. A fogyasztó kizárólag a termék visszaküldésének közvetlen költségét viseli, kivéve, ha a vállalkozás ezt át nem vállalja.
Ha a fogyasztó eláll az e-kereskedelemben kötött szerződéstől, a vállalkozás haladéktalanul, de legkésőbb az elállásról való tudomásszerzésétől számított 14 napon belül visszatéríti a fogyasztó által vételárként megfizetett teljes összeget, ideértve a teljesítéssel összefüggésben felmerült költségeket is.
Ezek mellett a vásárlóknak tudniuk kell, hogy az elállási határidő alatt a termék tényleges használata miatti (tehát nem a kipróbálás miatti) értékcsökkenést meg kell téríteniük az eladó részére.
Amennyiben nem természetes személyként vásárolt, mint például Bt. Kft. EV., úgy Önt nem illetik megy a fogyasztóvédelmi előírások, mint elállási jog.
Cégünk törekszik a rugalmasságra, probléma esetén vegye fel a kapcsolatot munkatársunkkal, törekszünk a legmegfelelőbb opciót biztosítani.
Mit tegyen ha meghibásodott a készüléke?
- Ellenőrizze, hogy készülékének minden dokumentuma ami szükséges a garanciális javításhoz megvan-e.
Ezek a jótállási jegy, számla vagy számlamásolat, esetleges kiterjesztett garancia visszaigazolásáról szóló dokumentum. - Vegye fel velünk a kapcsolatot.
Személyesen vagy e-mailen keresztül - E-mailen keresztüli bejelentés esetén, az alábbi adatokra lesz szükség:
- Az ügyfél neve
- Amennyiben webáruházunkon keresztül rendelte a megrendelésének azonosítója
- A számla másolata (Telefonnal készített fénykép is tökéletes. De ebben az esetben fokozattan figyeljen az olvashatóságra.)
- A hiba leírása, amennyiben szállítási sérülésről, törésről van szó úgy fénykép mellékelése
- Koszos, erősen szennyezett gép esetében a géptisztítás díját minden esetben a szennyezettség mértéke alapján határozzuk meg.
A Magyarországon vásárolt termékekre a Magyar fogyasztóvédelmi jogszabályok a mérvadóak. Csak és kizárólag ezen felül, lehetséges, hogy partnereink extra szolgáltatásokkal kedveskednek. Amennyiben nem talál a választott márkánál információt a jótállásról a Magyar Fogyasztóvédelmi Jogszabályok a mérvadóak.
2021. januárjától a következő jótállást érintő változások léptek érvénybe
A jótállási idő „sávossá” válik a termék árától függően:
- 2021. január 1-jétől a kötelező jótállás alá tartozó termék árától függ, hogy hány év jótállás jár. A jótállási idő a termék árától függően 1 év, 2 év vagy 3 év lehet
10 000 Ft – 100 000 Ft között | 1 ÉV |
100 001 Ft – 250 000 Ft között | 2 ÉV |
250 000 Ft fölötti | 3 ÉV |
Javítással kapcsolatos határidők:
Ha egy kötelező jótállás alá tartozó termék első alkalommal hibásodik meg és a terméket értékesítő vállalkozás vagy a szerviz megállapítja, hogy a termék nem javítható, akkor a vállalkozás 8 napon belül köteles cserélni a terméket. Ha a termék cseréjére nincs lehetőség, a vállalkozás köteles a fogyasztó által bemutatott, a termék árának megfizetését igazoló számlán vagy nyugtán feltüntetett vételárat 8 napon belül visszatéríteni a vásárló részére.
Ha egy kötelező jótállás alá tartozó termék meghibásodik és a terméket értékesítő vállalkozás vagy a szerviz megállapítása szerint a termék javítható, akkor a vállalkozásnak a korábbi szabályoknak megfelelően ezután is törekednie kell a termék 15 napon belüli javítására. Ha a javítási idő a 15 napot meghaladja, akkor a vállalkozás a fogyasztót legkésőbb a 15. napon tájékoztatni köteles a javítás várható időtartamáról. Ennek célja, hogy a vásárló tudja azt, hogy meddig kell a terméket nélkülöznie. A tájékoztatást a fogyasztó előzetes hozzájárulása esetén elektronikus úton vagy a fogyasztó általi átvételi igazolásra alkalmas más módon kaphatja meg legkésőbb a javításra átadástól számított 15. napon. A vállalkozás tájékoztatási kötelezettségének megvalósulását a fogyasztóvédelmi hatóság ellenőrzi.
Ha egy kötelező jótállás alá tartozó terméket 30 napon belül nem tudja megjavítani a vállalkozás/szervíz, akkor a vállalkozás 8 napon belül cserélni köteles a terméket, tehát a fogyasztó egy új terméket kap. Ha a termék cseréjére nincs lehetőség, a vállalkozás köteles a fogyasztó által bemutatott, a termék árának megfizetését igazoló számlán vagy nyugtán feltüntetett vételárat 8 napon belül visszatéríteni a fogyasztó (vásárló) részére.
Ha egy kötelező jótállás alá tartozó termék a harmadik javítást követően újból meghibásodik, akkor a vállalkozás 8 napon belül köteles cserélni a terméket, tehát negyedik alkalommal már nem ragaszkodhat a javításhoz a vállalkozás. A háromszori javítás nem ugyanazon hibára vonatkozik. Tehát nem azt értjük rajta, hogy a termék háromszor ugyanazt a hibát produkálja pl.: 3-szor elromlik a kapcsoló, hanem 3-szori hiba függetlenül attól, hogy összefüggnek-e, pl.: elromlik a kapcsoló, rossz a motor, kiszakad a vezeték
Ha a termék cseréjére nincs lehetőség, a vállalkozás köteles a fogyasztó által bemutatott, a termék árának megfizetését igazoló számlán vagy nyugtán feltüntetett vételárat 8 napon belül visszatéríteni a fogyasztó (vásárló) részére.
A jótállás időtartama a 2021. január 1-jét követően vásárolt, kötelező jótállás alá tartozó termékek esetében meghosszabbodik a javításra átadás napjától kezdve azzal az idővel, amely alatt a fogyasztó a fogyasztási cikket a hiba miatt rendeltetésszerűen nem használhatta, azaz amíg a hibás termék a vállalkozásnál, vagy a szerviznél javítás alatt van. Így elkerülhető, hogy miközben a javítási idő alatt nem tudja használni a vásárló a terméket, lejár a termékre vonatkozó jótállási idő. Ez elsősorban a jótállási idő végéhez közeledve meghibásodott termékek esetén lehetséges.
Jogérvényesítési lehetőségek:
A fogyasztóvédelmi hatóság a kormányhivatal.
Először mindig a kereskedőhöz forduljunk panaszunkkal.
Amennyiben nem sikerül panaszunkat az eladóval rendezni, úgy az alábbi fórumokhoz fordulhatunk:
- Fogyasztóvédelmi hatóság
- http://jarasinfo.gov.hu
- Európai Fogyasztói Központ
- http://www.fogyasztovedelem.kormany.hu
- info@magyarefk.hu
- Békéltető testület
- http://www.bekeltet.hu
- Online vitarendezés
- http://ec.europa.eu/consumers/odr
- odr@itm.gov.hu
Jótállás az általunk forgalmazott márkák szerint lebontva
- Bosch garancia
- Makita garancia
- Metabo garancia
- Hikoki garancia
- DeWALT garancia
- Stanley garancia
- Dedra garancia
- Original Flex garancia
- Iweld garancia
- Leica garancia
- Agrimotor garancia
- Krause garancia
- Fiskars garancia
- Gardena garancia
- Brennenstuhl garancia
- Italia Star garancia
- Munkavédelmi lábbelik garanciája
- Garancia előfeltételei
- Nem érvényes a garancia
- Nem garanciális javítás költségei
- Hibabejelentés
- Kapcsolat
I. 
Gépek esetén
- Zöld háztartási, barkácsgépek:
- A Bosch két év garanciát vállal a személyes használatra vásárolt berendezésekre (az akkumulátorok és töltők kivételével).
A MyBosch nevű szolgáltatói felületünkön kiterjesztheted három évre a garanciádat az újonnan vásárolt Bosch DIY barkácsgépeidre, kerti gépeidre vagy mérőműszereidre. - Ennek érdekében csak annyit kell tenned, hogy belépsz a MyBosch fiókodba és regisztrálod az eszközödet a vásárlást követő 4 héten belül.
- A jótállás ideje alatt a szerviz szolgáltatásunkban, a hibás berendezés begyűjtése és visszajuttatása ingyenes. Jótállás alatti javítás esetében, kérünk bizonyosodj meg afelől, hogy rendelkezésre áll a vásárlásról való bizonylat, emellett ha szükséges, a jótállási jegy. Fizetett javítás után, 6 hónap jótállás áll fenn.
- A Bosch két év garanciát vállal a személyes használatra vásárolt berendezésekre (az akkumulátorok és töltők kivételével).
- Iparűzési célra és foglalkozásszerűen használt kék szerszámok (KIVÉVE: nagyfrekvenciás szerszámok, ipari akkus csavarozók, sűrített levegős gépek) esetén 12 hónap a jótállási idő, amit a vásárlást követő 4 héten belüli regisztrációval lehet meghosszabbítani 36 hónapra.
Az ezekkel leszállított akkuk, töltők, valamint tartozékok ezen garancia kiterjesztés alól kivételt képeznek. - Igazolásként minden esetben kinyomtatandó a regisztrációs igazolás, hozzácsatolva az eredeti vásárlási bizonylathoz. A regisztráció csak az interneten történhet, ITT.
- Felhívjuk a figyelmet, hogy a zöld szerszámok fogyasztók számára, barkácsolási igénybevételre készültek, ezért iparűzési célra / foglalkozásszerűen történő használata érvényteleníti a garanciát!
- A garancia nem vonatkozik:
- A használati útmutatóban ismertetett rendeltetésszerű használat folytán természetes elhasználódásnak és kopásnak kitett alkatrészekre.
- A szerszám azon hibáira, amelyek a kezelési útmutatások figyelmen kívül hagyására, nem rendeltetésszerű használatra, rendellenes környezeti feltételekre, nem szakszerű üzemi feltételekre, túlterhelésre vagy a karbantartás vagy az ápolás elmulasztására vezethetők vissza.
- A szerszám azon hibáira, amelyeket olyan tartozékok, kiegészítők vagy pótalkatrészek használata okozott, amelyek nem eredeti Bosch alkatrészek.
- Azokra a szerszámokra, amelyeken módosításokat vagy kiegészítéseket végeztek.
- Az előírt tulajdonságok olyan csekély mértékű eltéréseire, amelyek a szerszám értékét és használhatóságát tekintve jelentéktelenek, és a rendeltetésszerű használatot nem befolyásolják.
- A szerszám idegen kezű megbontása esetén.
- Részben vagy teljesen szétszerelt szerszámot nem lehet garanciális esetként benyújtani vagy beküldeni.
Akkuk esetén
- A professzionális (kék) elektromos kéziszerszámhoz tartozó lítium-ionos tölthető akkumulátorokhoz ajánlja fel a Bosch a prémium szervizt. (KIVÉVE: intenzív gyáripari használatra szolgáló nagyfrekvenciás akkus (Exact / C-Exact) és levegős szerszámok).
Ennek érvényessége a termék megvásárlásának napján kezdődik és 24 hónap múlva ér véget. Ezen időszak meghosszabbítása nem lehetséges! - A prémium szerviz igénybevételéhez az ügyfélnek a vásárlástól számított 4 héten belül regisztrálnia kell a terméket interneten keresztül, ITT.
- A regisztráció csak akkor érvényes, ha a Bosch nyomtatható regisztrációs igazolással nyugtázza. Ezt az igazolást azonnal menteni kell és / vagy kinyomtatni.
- Amennyiben a felhasználók túlterhelik és / vagy nem megfelelő módon használják szerszámgépeiket, úgy a szolgáltatásból való kizárást von maga után, különösképpen a következő esetekre:
- ha a szerszámot olyan területen használják, ahol különösen nagy természetes elhasználódásnak vagy kopásnak van kitéve (pl. intenzív ipari használat üzemi környezetben vagy folyamatokban, vagy olyan területen, amely nyilvánvalóan nem felel meg a szerszám Bosch által (kizárólagosan) meghatározott képességeinek; a Bosch a vitatott igények elbírálásához kérheti az alkalmazásra / használatra vonatkozó bizonyítékok bemutatását, amelynek elmulasztása az igény elutasítását eredményezheti).
- ha egy adott termékkel kapcsolatban több mint három igény vagy kérés merült fel az akkumulátor prémium szerviz keretében ugyanolyan típusú hibára vagy hiányosságra vonatkozóan.
- Az akkumulátor prémium szerviz nem terjed ki a következőkre:
- Előre nem látható körülmény illetve tűz, robbanás, szélsőséges időjárás, víz vagy villámcsapás okozta károsodás.
- A termék azon hibái, amelyek a kezelési útmutatások figyelmen kívül hagyására, nem rendeltetésszerű használatra, rendellenes környezeti feltételekre, nem megfelelő működési feltételekre, túlterhelésre illetve nem megfelelő szervizre vagy karbantartásra vezethetők vissza.
- Nem eredeti Bosch tartozékok, kiegészítők vagy pótalkatrészek használata által okozott hiányosságok.
- Külső erők, például leesés vagy ütődés okozta károsodások.
- Elveszett alkatrészek pótlása.
- Nem a Bosch szervizközpont vagy kijelölt szervizközpont által részlegesen vagy teljesen szétszerelt, esetlegesen később újra összeszerelt termékek.
- Olyan termékek, amelyeken módosításokat vagy kiegészítéseket végeztek.
- Az előírt jellemzők csekély mértékű, a szerszám értékét és használhatóságát nem befolyásoló eltéréseire.
A garancia nem vonatkozik:
- Tartozékokra
- Bemutató készülékekre
- Azon alkatrészekre, amelyek használattal kapcsolatos vagy egyéb természetes kopásnak vannak kitéve, valamint a Szerszám azon hibáira, amelyek használattal kapcsolatos vagy egyéb természetes kopásra vezethetők vissza
- A Szerszám azon hibáira, amelyek a kezelési útmutatások figyelmen kívül hagyására, nem rendeltetésszerű használatra, rendellenes környezeti feltételekre, nem szakszerű üzemi feltételekre, túlterhelésre vagy a karbantartás vagy az ápolás elmulasztására vezethetők vissza
- A Szerszám azon hibáira, amelyek a nem eredeti Bosch tartozékok, kiegészítők vagy pótalkatrészek használatára vezethetőek vissza
- Olyan Szerszámokra, amelyeken módosításokat vagy kiegészítéseket végeztek, illetve olyan Szerszámokra, amelyeket részben vagy teljesen szétszereltek
- Az előírt tulajdonságok olyan csekély mértékű eltéréseire, amelyek a Szerszám értékét és használhatóságát tekintve jelentéktelenek.
További részletekről IDE kattintva tájékozódhat.
A teljes Bosch gyártói garancia IDE kattintva érhető el. A teljes Bosch prémium szerviz részletei IDE kattintva érhetőek el.
II. 
Szerszámgépeknél
- Internetes regisztráció esetén 1 + 2 év garancia érvényes minden Makita és Dolmar típusra. Előzetes regisztráció/bejelentkezés után ITT lehet regisztrálni a gépeket, legkésőbb a vásárlást követő 4 héten belül.
Kerti gépek esetén
- Szintén érvényes az 1 + 2 év garancia internetes regisztráció esetén. Regisztrálni ITT lehet, legkésőbb a vásárlást követő 4 héten belül.
- A garancia a gyártási és a szerelési hibákra vonatkozik, az irreális túlterhelésből, a kenési elégtelenségből, nem megfelelő tartozék használatból, stb eredő meghibásodások nem.
A 3 év EXTRA garancia nem vonatkozik az alábbi esetekre:
- gépkölcsönzős termékek
- szándékos rongálás
- túlterhelés
- kábelszakadás
- beazonosíthatatlan, hiányzó dokumentációjú gépekre
- Briggs and Stratton és Honda motorokra (ezekre a motorokra a gyártói garancia érvényes)
Tartozékokra (pl.: fúrószárak, csiszolókorongok, fűrésztárcsák, stb.) az eladás dátumától számítva 6 hónap a garancia.
Akkumulátorok esetében
- Szintén internetes regisztrációval elérhető az extra garancia. Ezzel a Li-ion akkumulátoroknál az eddigi regisztráció nélküli 1 évről 1+1, azaz 2 évre módosulhat, azonban csak amennyiben az internetes regisztráció a vásárlást követő 28 napon belül megtörténik, ITT.
A 3 év EXTRA garancia nem vonatkozik az alábbi esetekre:
- Gépkölcsönzőben használt termékek
- Rongálás, törés
- Túlterhelés
- Az akkumulátorral használt géphez kapott használati utasításban leírtak be nem tartása
- Hiányzó dokumentáció (regisztrált termék adatlap + a vásárláskor kapott, a termék típusát tartalmazó bizonylat: számla vagy blokk)
III. 
Szerszámgépek esetében
- XXL-Garancia érvényesítéséhez regisztrálni a kell a gépet a vásárlást követő 4 héten belül ITT, így a garancia meghosszabbodik az alap 1 évről, 3 évre.
Kiegészítésképpen pedig a Metabo a kompresszoroknál 10 év átrozsdásodás elleni garanciát ad a tartályra. - Garanciaigény érvényesítésekor mellékelni kell az eredeti, a vásárlás időpontját feltüntető értékesítési bizonylatot! A garanciális javításokat kizárólag a kijelölt Metabo központi márkaszerviz végezheti el.
Akkumulátoroknál
- Akkumulátorok esetében a garancia hossza a vásárlástól számítva 3 év (függetlenül a töltési ciklusok számától), amit a számlával kell igazolni.
- Garanciaigény érvényesítésekor mellékelni kell az eredeti, a vásárlás időpontját feltüntető értékesítési bizonylatot! A garanciális javításokat kizárólag a kijelölt Metabo központi márkaszerviz végezheti el.
METABO ÁLTALÁNOS GARANCIÁLIS FELTÉTELEK
A. Általános garanciafeltételek
A Metabo minden termékére a mindenkori ország törvényeinek megfelelő egyéves gyártói garanciát biztosít, a gép végfelhasználónak való eladásától számítva. Emellett a kompresszor vásárlói 10 éves garanciában részesülnek a sűrített levegős tartály átrozsdásodására.
B. 3 éves akkuegység garancia
Az akkuegységekre a Metabo 3 éves gyártói garanciát kínál (a Metabo akkuegységek gyártási számának rögzítése esetén) a töltési ciklusok korlátozása nélkül, az akkuegység végfelhasználónak való eladásától számítva.
C. XXL Garanciafeltételek
A fentiekben nevezett garancianyilatkozat mellett a Metabo a termékeire összesen 3 éves gyártói garanciát nyújt, a végfelhasználónak való eladástól számítva. Ez a meghosszabbított garancia úgy vehető igénybe, ha Ön a Metabo terméket legkésőbb négy héttel a vásárlást követően www.metabo-service.com regisztrálja.(az XXL garancia igénybe vételéhez szükséges a kinyomtatott garanciális tanúsítvány) A regisztrációt elvégezheti a szakkereskedő, és a vásárló is. A regisztrációs folyamat végén megkapja az XXL garanciatanúsítványt. Ez a tanúsítvány XXL garanciaigazolásként szolgál. A meghosszabbított garancia mindig a gépre vonatkozik, azaz minden megvásárolt gépet regisztráltatni kell XXL garanciára.
D. Garancia alóli kizárás
Különös tekintettel a szakszerűtlen alkalmazások (pl. a gép túlterhelése vagy a nem engedélyezett betétszerszámok használata), az erőszak alkalmazása, külső erők vagy idegen testek okozta rongálódás (pl. homok vagy kövek, stb.), a használati útmutató figyelmen kívül hagyásából eredő rongálódás (pl. a helytelen hálózati feszültségre vagy áramfajtára való csatlakoztatás, a használati útmutató figyelmen kívül hagyása), ill. a természetes kopás nem tartoznak a garancia alá. Épp így nem tartozik a garancia alá a részben vagy teljesen szétszerelt gép és tartozék.
E. A garancia igénybevétele és a kiegészítő szabályok
a) A fentiekben említett garancianyilatkozat kizárólag azon hiányosságokra vonatkozik, amely anyag és/vagy a gyártásból eredő hibákra vezethető vissza. A garancia mindenekelőtt az elektromos szerkezeti elemek és akkumulátorok megfelelő működőképességére, ill. a nyersanyagok, mint műanyagok és fémek, hibátlan állapotára vonatkozik.
b) Garanciális esetben a Metabowerke GmbH viseli a helyrehozási/javítási és szállítási költségeket. A Metabowerke GmbH szabad döntése alapján garancia esetén vagy az ingyenes javítást végzik el, vagy kicserélik a készüléket.
c) A garancia arra az adott országra vonatkozik, amelyben a Metabo terméket megvásárolták.
d) Az itt feltüntetett garanciafeltételek a vásárló/végfelhasználó egyéb jogai mellett kiegészítőleg érvényesek. A garancia birtokosának a jelen garancia sérelme nélkül is joga van a vásárlót megillető törvényes jogokra, különös tekintettel a garanciális jogokra vagy a termékfelelősségre. A vásárló törvényes jogai nem korlátozódnak ezen garancia miatt. Azok korlátozások nélkül érvényesek a jelen garancia mellett.
e)A vásárló nem jogosult lemondani a jogairól harmadik fél számára.
g) Egy garanciaigény érvényesítésekor mellékelni kell a vásárlást igazoló, a vásárlás időpontjával ellátott vásárlási bizonylat eredeti példányát. Az XXL garanciaigény érvényesítésekor az XXL garanciatanúsítványt a vásárlást igazoló eredeti bizonylattal/nyugtával a meghibásodott készülékkel együtt el kell küldeni a Metabo Szervizközpontjába.
IV. 
Gépeknél
- Gépek esetén a jótállási idő 12 hónap, ez a termék megvásárlásától él és az eredeti vásárlási bizonylaton levő dátum az irányadó.
A jótállási idő 36 hónapra hosszabbodik meg, amennyiben minden egyes gépet külön, a vásárlástól számított 4 héten belül regisztrálja ITT.
A rendszer gépenként egy garancia tanúsítványt küld a megjelölt e-mail címre, ezeket ki kell nyomtatni. Garancia érvényesítéséhez szükséges a tanúsítvány, az eredeti számla és a jótállási jegy, valamint regisztrációkor minden esetben pontosan meg kell adni a garancia jegy számát!
A javításokat kizárólag a Hitachi központi márkaszervizében, vagy a jótállási jegyen feltüntetett garanciális szervizekben végezhető el.
Amennyiben nem történik meg a regisztráció, a garancia 1 évig érvényes, amit a vásárlást igazoló bizonylatok bemutatásával lehet érvényesíteni.
A 1 + 2 évvel meghosszabbított garancia az alábbi esetekben nem alkalmazható:
- a folyamatos, üzemszerű termelésben bevont gépekre
- a gépkölcsönzésre használt termékekre
- a nem rendeltetésszerű használatból eredő meghibásodásokra
- a természetes elhasználódásból eredő kopásokra
- a kopóalkatrészekre (pl. csapágyak, tömítések, szénkefe, zsír stb...)
- a géppel szállított tartozékokra
Ezen esetekben továbbra is a törvényben előírt 1 év garanciát vállalja a Hitachi.
Kivételek szerszámgépek esetén
- Benzinmotoros gépek, elektromos fúró-véső és bontókalapácsoknál 1+2 éves garanciája csak akkor érvényes, ha évente legalább egyszer valamelyik garanciális szervizünkben ellenőrizve van.
Akkumulátorok esetén
- Akkuknál internetes regisztráció esetén 1+2 év kiterjesztett garancia van, azonban külön jótállási jegy nincs, a számla sorszámával kell regisztrálni.
Töltök és egyéb tartozékok esetén
- A töltőkre, illetve a szerszámgépekkel szállított tartozékokra a gyári garancia 1 év és az eredeti vásárlási bizonylaton levő dátum az irányadó.
ÚJDONSÁG: Hi5 garancia
- A termékregisztráció után a 3 év garancia mellett a Hikoki +2 év garanciát vállal a hálózati és MultiVolt gépeknél a szénkefementes motorokra és az azokhoz tartozó elektronikára, így ezekre 3 + 2 = 5 év a garancia (Hi5 garancia) vonatkozik.
V. 
Általános szerződési feltételek
- A DEWALT Európai EK 3 éves Garancia a DEWALT termék eredeti tulajdonosának áll rendelkezésére, aki a terméket hivatalos DEWALT európai viszonteladótól vásárolta, szakmai felhasználási céllal. A garancia nem érvényes olyan személyek számára, akik a DEWALT terméket viszonteladás vagy bérbeadási szándékkal vásárolták.
- A garancia nem ruházható át. A garancia a DEWALT termék eredeti tulajdonosa számára érhető el, aki a fentebb meghatározott vásárlási és regisztrációs feltételeknek megfelel.
- A garanciális időtartam alatt történő termék javítás vagy csere nem eredményezi a garancia meghosszabbítását vagy újraindulását. A három éves garanciális időtartam a vásárlás napjától lép életbe és 36 hónapon át tart.
- A regisztrációval a termék tulajdonosa elfogadja a fent meghatározott feltételeket és lemond a DEWALT 30-1-1 garanciáról, mely 2016 január elsején került visszavonásra.
Szerszámgépek esetén
- Regisztráljon a "My DEWALT" segítségével ITT, hogy XR-termékére 3 éves garanciát igényelhessen!
- A "My DEWALT" felhasználói 3 évre terjeszthetik ki XR termékük garanciáját. A "My DEWALT"-ba történő egyszerű regisztrációt követően adja hozzá készülékét "Az én készülékeim" részleghez és nyomtassa ki a tanúsítványát! A jogosultság megszerzéséhez a vásárlástól számított 4 héten belül el kell végeznie a regisztrálást. Reklamáció esetén a tanúsítványra és a vásárlási bizonylatra lesz szüksége.
Akkumulátoroknál és töltőknél
- 1 év garancia érvényes rájuk, amit nem lehet regisztrációval meghosszabbítani.
Tartozékok, kofferek, egyéb tárolók
- Ezen termékekre összességében 1 év garancia vonatkozik, azonban minden esetben egyedi elbírálás történik. A garancia anyaghibára, szerelési hibára vonatkozik. Hiba, törés esetén a termék állapotának tükröznie kell, hogy az első néhány használat alkalmával került elő a hiba, törés.
A garancia hatálya alá nem tartozó termékek
- Azon termékek amelyek nem a DEWALT európai specifikációinak megfelelően készültek vagy nem hivatalos beszállítótól kerültek importálásra.
- Azon fogyóeszköznek minősülő tartozékok, amelyek a munkadarabbal kerülnek közvetlen érintkezésbe, pl.: fúrószárak, fűrészlapok, csiszolókorongok.
- Olyan garanciális javításra benyújtott, egy szett részét képező termék, melyen a gyártási dátum kód nem egyezik a szett többi részével vagy a vásárlás dátumával.
- Kéziszerszámok, ruházat, védőruházat
- Rögzítő eszközökre pl.: Szögezők, Patronos szögezők
- Újjáépített vagy felújított termékek a megfelelő jelöléssel ellátva - “Gyárilag felújítva” és/vagy “Q”
- Kompresszorok és generátorok
A DEWALT fenntartja a jogot, hogy visszautasítson bármilyen garanciális igénylést, amennyiben a hivatalos szervíz véleménye szerint a meghibásodás nem anyag vagy gyártási hibának köszönhető, vagy a garanciális igénylés nem felel meg a DEWALT Európai Elektromos Kéziszerszám Garancia feltételeinek.
További információt a DeWalt gépek jótállásáról IDE kattintva talál, illetve IDE kattinva átvezeti Önt egy letölthető, PDF formátumú jótállási útmutatóhoz
VI. 
Kéziszerszámoknál és koffereknél / tárolóknál
- Ezen termékekre összességében 1 év garancia vonatkozik, azonban minden esetben egyedi elbírálás történik. A garancia anyaghibára, szerelési hibára vonatkozik. Hiba, törés esetén az eszköz állapotának tükröznie kell, hogy az első néhány használat alkalmával került elő a hiba, törés.
- A kofferekre és egyéb tárolókra ugyanez vonatkozik minden esetben.
Összegezve
- A jótállási idő 12 hónap, ez a termék megvásárlásától él és az eredeti vásárlási bizonylaton levő dátum az irányadó.
- Fat Max gép esetén a vásárlástól számított 30 napon belül regisztrálni kell a gépet ITT, így lép életbe a további 2 év kiterjesztett garancia.
- Garancia határozat (kiegészítés): A garancia az Európai Unió tagállamai területén, valamint az Európai Szabadkereskedelmi Társulás (EFTA) területén érvényesek.
- Egy év teljes garancia: Az eladástól számított 12 hónapig a Stanley garanciát vállal a hibás alkatrészek vagy az egész termék díjmentes cseréjére, feltéve, hogy:
- A terméket a megadott útmutatásoknak megfelelően és rendeltetésszerűen használták, nem erőltették, nem terhelték túl, és az nem szenvedett mechanikai sérülést.
- A terméken csak a természetes kopás és elhasználódás jelei észlelhetők.
- A termék javítására illetéktelen személy nem tett kísérletet.
- A vásárlás ténye bizonyított.
- Ez a határozat fogyóeszközökre nem terjed ki, és nem mentesíti a felhasználót karbantartási vagy kalibrálási kötelezettsége alól.
VII. 
- Általános garanciális feltételek
- A jótállási idő 24 hónap, ez a termék megvásárlásától él és az eredeti vásárlási bizonylaton levő dátum az irányadó. Ez a Magyar Köztársaság és az EU egész területén érvényes, azonban a reklamációt a garancia ideje alatt írásban kell bejelenteni! Illetőleg az elbírálásnál feltétel a vásárlást igazoló bizonylatok és a megfelelően kitöltött garanciajegy bemutatása.
A berendezés adattáblájának olvashatónak kell lennie, és lehetőség szerint az eredeti csomagolásban kell visszajuttatni. - A garancia nem vonatkozik az üzemeltetés során természetes módon elhasználódó alkatrészekre: olvadóbiztosító, elektrografit kefék, ékszíjak, markolatok, akkumulátorok, villamos szerszámok munkavégző szerszáma (korongfűrész, fúró, köszörű, stb.).
- A jótállási idő 24 hónap, ez a termék megvásárlásától él és az eredeti vásárlási bizonylaton levő dátum az irányadó. Ez a Magyar Köztársaság és az EU egész területén érvényes, azonban a reklamációt a garancia ideje alatt írásban kell bejelenteni! Illetőleg az elbírálásnál feltétel a vásárlást igazoló bizonylatok és a megfelelően kitöltött garanciajegy bemutatása.
- Hegesztőgépek garanciája
- A DEDRA a hegesztőgépekre 4 év garanciát vállal, az érintett gépek listája ITT található.
- 2 év meghosszabbított garancia
- A 2016. január. 2. után vásárolt elektromos árammal, sűrített levegővel, benzinnel, gázolajjal és gázzal táplált berendezésekre és gépekre a DEDRA meghosszabbítja 24 hónapra a garanciát, függetlenül az áruhoz csatolt írásos garancián szereplő megjelölt időtartamtól.
VIII. 
Gépek esetén
- Az Original FLEX az internetes regisztrációt követően a kötelező 1 év mellett +2 év teljesen ingyenes kiegészítő garanciát biztosít a gép megvásárlásának dátumától kezdve, amennyiben a regisztráció megtörténik a gép megvásárlásától számítva 4 héten belül.
Igazolásként a megadott e-mail címre elküldött „+2 ÉV KITERJESZTETT GARANCIA” nevű tanúsítvány, az eredeti számla és az eredeti jótállási jegy együttes bemutatása szükséges.
Regisztrálni ITT lehet. - Jótállási időn túli garanciális javítást kizárólag az Original FLEX központi márkaszervizében végezhető el. Az 1 évig érvényes jótállási jeggyel rendelkező gépek garanciális javítása az Original FLEX magyarországi garanciális szervizeiben is elvégezhető.
- A +2 év kiterjesztett garancia az alábbi esetekben nem érvényesíthető:
- azoknál a sarokcsiszolóknál, melyeknek a felvett teljesítménye nem haladja meg a 900 Wattot
- központi vízellátással működő gépek esetén
- lézer méréstechnikai eszközöknél
- akkus kiegészítőknél (töltő, lámpa, kabát, adapter)
- irreális túlterhelésből adódó meghibásodás esetén
- nem rendeltetésszerű használatból eredő meghibásodás esetén
- szándékos rongálás esetén
- gépkölcsönzőkben használt gépekre
- a természetes elhasználódásból eredő kopásokra
- a gép kopóalkatrészeire (szénkefék, zsír, tömítések, csapágyak, stb…)
- amennyiben a gépet, illetve annak burkolatát bármilyen módon megbontják szervizelés céljából (kivételt képez a szénkefe, valamint a tápkábel cseréje, illetve javítása)
- amennyiben a gépbe nem eredeti FLEX alkatrészeket (szénkefe) helyeznek
- nem megfelelő tartozékhasználatból eredő meghibásodás esetén
- azoknál a gépeknél, melyeknek a gyártását az Original FLEX minimum 4 éve befejezte
- amennyiben a gép vásárlásakor, valamint a +2 év garancia érvényesítésekor kapott dokumentációk beazonosíthatatlanok, illetve hiányosak.
Akkuk esetén
- Hasonlóan, mint a gépeknél az Original FLEX az internetes regisztrációt követően a kötelező 1 év mellett +2 év teljesen ingyenes kiegészítő garanciát biztosít az akku megvásárlásának dátumától kezdve, amennyiben a regisztráció megtörténik a gép megvásárlásától számítva 4 héten belül.
Igazolásként a megadott e-mail címre elküldött „+2 ÉV KITERJESZTETT GARANCIA” nevű tanúsítvány, az eredeti számla és az eredeti jótállási jegy együttes bemutatása szükséges.
Regisztrálni ITT lehet.
Tartozékok esetén
- A tartozékokra egységesen 1 év garancia vonatkozik, a termék sérülése esetén a reklamáció mindig kivizsgálásra kerül a szakszerviz által.
IX. 
ÁLTALÁNOS GARANCIÁLIS FELTÉTELEK A JÓTÁLLÁSI ÉS SZAVATOSSÁGI IGÉNYEK ESETÉN
1. 12 hónap kötelező jótállás
A jótállás időtartama 12 hónap. A jótállási határidő a fogyasztási cikk fogyasztó részére történő átadása, vagy ha az üzembe
helyezést a vállalkozás vagy annak megbízottja végzi, az üzembe helyezés napjával kezdődik.
Nem tartozik jótállás alá a hiba, ha annak oka a termék fogyasztó részére való átadását követően lépett fel, így például, ha a
hibát
- szakszerűtlen üzembe helyezés (kivéve, ha az üzembe helyezést a vállalkozás, vagy annak megbízottja végezte el, illetve ha a
szakszerűtlen üzembe helyezés a használati-kezelési útmutató hibájára vezethető vissza)
- rendeltetés-ellenes használat, a használati-kezelési útmutatóban foglaltak figyelmen kívül hagyása,
- helytelen tárolás, helytelen kezelés, rongálás,
- elemi kár, természeti csapás okozta.
Jótállás keretébe tartozó hiba esetén a fogyasztó - elsősorban – választása szerint – kijavítást vagy kicserélést követelhet, kivéve,
ha a választott jótállási igény teljesítése lehetetlen, vagy ha az a vállalkozásnak a másik jótállási igény teljesítésével összeha-
sonlítva aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a szolgáltatás hibátlan állapotban képviselt értékét, a
szerződésszegés súlyát és a jótállási igény teljesítésével a fogyasztónak okozott érdeksérelmet.
- ha a vállalkozás a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta, e kötelezettségének megfelelő határidőn belül, a fogyasztó érde-
keit kímélve nem tud eleget tenni, vagy ha a fogyasztónak a kijavításhoz vagy a kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt, a
fogyasztó elállhat a szerződéstől. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.
A fogyasztó a választott jogáról másikra térhet át. Az áttéréssel okozott költséget köteles a vállalkozásnak megfizetni, kivéve, ha
az áttérésre a vállalkozás adott okot, vagy az áttérés egyébként indokolt volt.
A kijavítást vagy kicserélést – a termék tulajdonságaira és a fogyasztó által elvárható rendeltetésére figyelemmel – megfelelő
határidőn belül, a fogyasztó érdekeit kímélve kell elvégezni. A vállalkozásnak törekednie kell arra, hogy a kijavítást vagy kicse-
rélést legfeljebb tizenöt napon belül elvégezze.
A kijavítás során a termékbe csak új alkatrész kerülhet beépítésre.
Nem számít bele a jótállási időbe a kijavítási időnek az a része, amely alatt a fogyasztó a terméket nem tudja rendeltetésszerűen
használni. A jótállási idő a terméknek vagy a termék részének kicserélése (kijavítása) esetén a kicserélt (kijavított) termékre
(termékrészre), valamint a kijavítás következményeként jelentkező hiba tekintetében újból kezdődik.
A jótállási kötelezettség teljesítésével kapcsolatos költségek a vállalkozást terhelik.
A jótállás nem érinti a fogyasztó jogszabályból eredő – így különösen kellék- és termékszavatossági, illetve kártérítési – jogainak
érvényesítését.
Fogyasztói jogvita esetén a fogyasztó a megyei (fővárosi) kereskedelmi és iparkamarák mellett működő békéltető testület
eljárását is kezdeményezheti. A jótállási igény a jótállási jeggyel érvényesíthető. Jótállási jegy fogyasztó rendelkezésére bocsá-
tásának elmaradása esetén a szerződés megkötését bizonyítottnak kell tekinteni, ha az ellenérték megfizetését igazoló bizony-
latot - az általános forgalmi adóról szóló törvény alapján kibocsátott számlát vagy nyugtát - a fogyasztó bemutatja. Ebben az
esetben a jótállásból eredő jogok az ellenérték megfizetését igazoló bizonylattal érvényesíthetőek.
A fogyasztó jótállási igényét a vállalkozásnál érvényesítheti.
2. Kiterjesztett garancia
Az IWELD Kft. a Forgalmazókkal együttműködve, 2 év időtartamra kiterjeszti a kellékszavatossági kötelezettségét a következők-
ben felsorolt hegesztőgépekre:
minden GORILLA® hegesztőgép, ARC 160 MINI, HEAVY DUTY 250 IGBT, HEAVY DUTY 315 IGBT
A garanciavállalás során a Polgári Törvénykönyv 6:159. § (hibás teljesítési vélelem) nem alkalmazható, és a kiterjesztett garan-
ciavállalás a Polgári Törvénykönyv 6:159. § - 6:167. § meghatározott kellékszavatossági jellegű felelősségvállalást jelent az alábbi
feltételekkel.
A kiterjesztett garancia feltételei fent felsorolt hegesztőgépek esetében:
- Származás igazolása (eredeti számla, tulajdonos változás esetén adás-vételi szerződés) A végfelhasználónak meg kell őrizni a
kiterjesztett garancia ideje alatt végig a vásárlást igazoló számlát!
- Kitöltött garancia jegy
- Maximum 12 havonta szakszerviz által elvégzett karbantartás, ami az átvizsgáláson és érintésvédelmi ellenőrzésen túl a teljes
burkolat eltávolítása utáni szakszerű takarításból kell, hogy álljon!
- Karbantartást igazoló számlák és karbantartási jegyzőkönyv
A számláknak és egyéb dokumentumoknak mindenképpen tartalmaznia kell a berendezés típusát (típusszám, modell) és
szériaszámát (Serial no.)!
A kiterjesztett garancia tartalma:
A kiterjesztett garanciát alkatrész, tényleges javítás, vagy csere formájában biztosítjuk. Amennyiben a javítás nem lehetséges,
úgy a hibás eszköz cseréjét biztosítjuk.
A kiterjesztett garancia sem tartalmazza a berendezés postázását, országon belüli szállítását! A termék forgalmazója, szüksége
estén, (kötelezettség nélkül) segítséget nyújt a berendezés szakszervizbe való eljuttatásában!
A kiterjesztett garanciális javításokat saját szakszervizünkben a cég telephelyén végezzük
X. 
- A garancia általában 1 év – kivéve a DISTO™ termékeket, amelyekre 2 év, illetve az elemeket, melyekre 90 nap vonatkozik -.
A jótállás a vásárlás nyugtával vagy számlával igazolt napján, illetve adott esetben a leszállítás vagy az átvételi elismervény dátumával kezdődik.
A Leica Geosystem jótállási kötelezettsége arra terjed ki, hogy saját választása szerint és a maga költségére kicserélje / megjavítsa a terméket, vagy annak alkatrészét, illetve visszatérítse a vételárat.
A megjavított vagy kicserélt termékekre és alkatrészekre a szállítástól számítva 90 nap, vagy az eredeti jótállás lejárta a garancia.
Ez a jótállás fogyóeszközökre (mint pl. fényszórók, izzók, biztosítékok) nem terjed ki.
A jelen jótállás érvényét veszti, amennyiben a terméket nem az engedélyezett eredeti Leica Geosystems tartozékokkal telepítik, csatlakoztatják vagy használják.
A „Rendszerszofverre” (amely alatt a termék működtetéséhez szükséges szoftver és/vagy firmware értendő) a jelen jótállás nem alkalmazható.
- A jótállás igénybevételéhez be kell mutatni a vásárlás dátumával ellátott eredeti vásárlási bizonylatot/blokkot, illetve pontos hiba leírást kell adni.
A Leica Geosystems nem vállal felelősséget a jótállási jegy nélkül kapott termékekért és alkatrészekért. A megjavított vagy kicserélt termékeket a Leica saját költségén juttatja el a vevőhöz, azonban, felelősséget nem vállal a szállítás során bekövetkezett károkért.
- Kibővített garancia és regisztráció. A Leica a DISTO™, Roteo és Lino szériákhoz 2 + 1 év garanciát ad, amennyiben a vevő regisztrálja a terméket ITT, a vásárlástól számítva 8 héten belül.
Amennyiben az eszköz meghibásodik, a Leica a garancia időszak lejárta után is cserélik bizonyos felár ellenében.
XI. 
- A gyártó a termékeire, beleértve a Bétaix Kft. által forgalmazott termékeket is, 1 év garanciát vállal.
- Ez alól a fűnyíró gépek kivételek, melyre a gyártó 2 év garanciát vállal.
- Agrimotor szervizlista IDE kattintva található.
További részletekről, illetve a garancia érvényesítését kizáró okokról az adott márka honlapján lehet tájékozódni!
XII. 
A KRAUSE minőség-garanciát nyújt az alábbi időtartamokra
- 10 év minden KRAUSE-STABILO termékre beleértve a STABILO gurulóállványokat
- 5 év minden KRAUSE-MONTO termékre beleértve a ClimTec és ProTec termékeket
- 2 év minden más termékcsoportra
- 2 év minden egyedi megoldásra, kivéve ha más garanciaidőről született megállapodás
A garanciaidők a vásárlás bizonyított időpontjától érvényesek és csak az Európai Unió területén és Svájcban történő vásárlásokra vonatkoznak.
A törvényileg szabályozott szavatossági jogokat ez a minőséggarancia nem korlátozza.
A garanciális szolgáltatások sem meg nem hosszabbítják, sem meg nem újítják a termékre vonatkozó garanciaidőt.
A fentiekben meghatározott garanciaidők alatt azokat a termékeket, melyek alumínium vagy acél részein anyag- vagy gyártási hiba jelentkezik, választásunk szerint cseréljük vagy megjavítjuk.
Csere esetén a cserélt részek a mi tulajdonunkká válnak.
A jelen garanciafeltételekben meghatározott jogokon kívül egyéb, a hiba elhárítására vonatkozó igényeket ez a garancia nem indokol.
XIII. 
- A Fiskars termékek nagy részére vásárlástól számítva 1 év, ez alól kivételt képeznek többek között a fejszék amikre 25 év garancia van.
- Reklamáció esetén mindig be kell mutatni a vásárláskor kapott számlát vagy bizonylatot, ezzel igazolva a garancia időtartamát.
XIV. 
- A GARDENA minden termékére 24 hónap szavatosságot nyújt. A szavatosság érvényesítésének feltétele a vásárlás dátumát és a termék megnevezését is feltüntető eredeti blokk / vásárlást igazoló dokumentum.
- Kivételt képeznek a combisystem kerti szerszámok, kézi metszőollók (kerti metszőollók, ágvágó ollók, mechanikus sövényvágó ollók és fűnyíró ollók), amikre 25 év a szavatossági idő, amennyiben az eszközöket kizárólag magáncélra használják.
- A szavatosság nem alkalmazható a természetes elhasználódásra, különösen a pengék és kések, azok rögzítőelemei, mozgó alkatrészek, fényforrások, ékszíjak és hajtószíjak, szivattyúlapátok, levegőszűrők, gyújtógyertyák, továbbá a nem rendeltetésszerű használatból – különösen a használati és karbantartási utasítások be nem tartásából – származó károk tekintetében, illetve ha a vásárló saját maga végzett javításokat vagy módosításokat a terméken és nem eredeti GARDENA alkatrészeket használt.
XV. 
A Brennenstuhl által forgalmazott termékekre az általános jótállási időtartam 1 év.
Ez alól kivételt képeznek a következők:
- Kábeldobok - 3 év
- LED-es lámpák - 2 év (teljes körű, beleértve az akkumulátorokat is)
- Illetve bizonyos cikkek, melyek csomagolásán ennél hosszabb garancia idő van feltüntetve (3, 5, 10 év), ezeknél a megadott évszám a mérvadó
Amennyiben garanciális időn belül hoznak vissza egy meghibásodott Brennenstuhl terméket, amely rendeltetésszerűen volt használva (a terméken nem láthatók külsérelmi nyomok, mint törés, repedés, elszíneződés, égés stb.) abban az estben a gyártó díjmentesen megjavítja vagy kicseréli.
Az alábbi termékeket minden esetben a szervizbe küldjük vissza javítás céljából:
- Kábeldobok
- Áram elosztók
- Egyedi hosszabbítók
- Prémium, szerelhető elosztók
- LED lámpák 30 W-tól (mozgásérzékelő nélkül)
- Akkus LED munkalámpák (10, 20, 30 W)
XVII. ITALIA STAR
- Az Italia Star kivétel nélkül minden termékére 2 év garanciát vállal, aminek meghosszabbítása nem lehetséges.
- Ez a 2 év a termék megvásárlásától érvényes és az eredeti vásárlási bizonylaton levő dátum az irányadó,amit igazolni is kell. Kérjük őrizze meg az eredeti bizonylatot.
Az Italia Star termékek javítását a Praktikus Kft. végzi, elérhetőségeiket ITT találja.
XVI. MUNKAVÉDELMI LÁBBELIK
A munkavédelmi lábbelikre 6 hónap jótállást vállalunk. A garanciális érvényesítést csak a mellékelt számla vagy másolata ellenében tudjuk elfogadni. Kérjük azt őrizze meg. Garanciális problémával és ügyintézéssel kapcsolatban írásban vegye fel velünk a kapcsolatot.
Garanciális csere csak a termék rendeltetésszerű használata esetén lehetséges ! (Minden esetben bevizsgálást végez a forgalmazó, ennek eredménye után döntenek a javításról, vagy a cseréről.)
Garancia előfeltételei
- A garanciaigényeket közvetlenül a hiba észlelése után, a garanciális időn belül érvényesíteni kell velünk szemben.
- Az igény érvényesítésének írásban, e-mailen, faxon, vagy levélben kell történnie. Közvetlenül ez után tájékoztatjuk a további teendőkről (visszaküldés, elszállítás stb.).
- A terméknek a típusmatricán található adatok alapján egyértelműen beazonosíthatónak kell lennie, és az eredeti matricát be kell mutatni.
Nem érvényes garancia
- olyan termékekre amelyek használatból eredő, vagy más természetes kopásnak vannak kitéve, valamint olyan hibákra, amelyek használatból eredő, vagy más természetes kopásra vezethetők vissza.
- a termékek olyan hibáira, amelyek a használati útmutató be nem tartására, nem rendeltetésszerű használatra, szokatlan környezeti feltételekre, dologtól idegen használatra, túlterhelésre, erőszakra vagy a karbantartás és ápolás hiányosságaira vezethetők vissza.
- a termékek olyan hibáira, amelyeket nem gyári KRAUSE alkatrészek vagy tartozékok használata okoz.
- olyan termékek, amelyeken módosításokat, kiegészítéseket vagy nem szakszerű javítást végeztek.
- tartozékok, módosítások, ráépítések vagy más berendezések helyreállítása.
- a normál állapottól való csekély mértékű eltérés, amely a termék használati alkalmasságát tekintve elenyésző mértékű.
- olyan károk, amelyek a nem biztonságos csomagolásban történő beküldésből erednek.
Ha a megállapított hibát garanciális szolgáltatásaink keretében orvosolni tudjuk, javított vagy azonos új terméket kap vissza tőlünk. Ebben az esetben a vizsgálati és szállítási költségeket átvállaljuk. Amennyiben nem garanciális eset áll fenn, úgy a fenti költségek Önt terhelik.
Nem garanciális javítás költségei
Minden esetben bevizsgálási díj és oda-vissza szállítási költség kerül felszámolásra ami a megrendelőt terheli és abban az esetben is fizetendő, ha a javítást nem kéri!
Ezek a feltételek érvényesek akkor is, ha a garanciális javításra küldött gép hibáját a szerviz nem garanciálisnak ítéli meg!
Hibabejelentés 
Reklamációt illetve egyéb panaszt minden esetben írásos formában fogadunk el, illetve amennyiben megoldható személyesen a fóti üzletünkben!
Webáruházunk hibabejelentőjét ITT találja, e-mailes megkeresés esetén pedig a garancia@timarvasker.hu címre várjuk a reklamációkat.
Az e-mailben a következő adatokat kell feltüntetni:
- Ügyfél neve
- Webes megrendelés esetén a rendelés azonosító
- A vásárlás időpontja és számlamásolat
- Kép a termékről / annak hibájáról
- A hiba leírása
Kapcsolat 
Sára Júlia (Panaszkezelési és jótállási referens)
Karalyosné Mesterházi Zsófia
Garanciális és egyéb reklamációk
Mobil: +36 20 347 05 59
Vezetékes: +36 27 359 902; 284-es és 121-es mellék
E-mail: sara.julia@timarvasker.hu; mesterhazi.zsofia@timarvasker.hu

Szombat: 7:00 - 12:00
A zárás előtti negyedórában telephelyeink új vásárlókat már nem fogadnak, mert pénztáraink egészkor zárnak!

Szombat: 7:00 - 12:00
A zárás előtti negyedórában telephelyeink új vásárlókat már nem fogadnak, mert pénztáraink egészkor zárnak!

Szombat: 7:00 - 12:00
A zárás előtti negyedórában telephelyeink új vásárlókat már nem fogadnak, mert pénztáraink egészkor zárnak!

Szombat: 7:00 - 12:00
A zárás előtti negyedórában telephelyeink új vásárlókat már nem fogadnak, mert pénztáraink egészkor zárnak!

Szombat: 7:00 - 12:00
A zárás előtti negyedórában telephelyeink új vásárlókat már nem fogadnak, mert pénztáraink egészkor zárnak!

Szombat: 7:00 - 12:00
A zárás előtti negyedórában telephelyeink új vásárlókat már nem fogadnak, mert pénztáraink egészkor zárnak!

Szombat: 7:00 - 12:00
A zárás előtti negyedórában telephelyeink új vásárlókat már nem fogadnak, mert pénztáraink egészkor zárnak!

Szombat: 7:00 - 12:00
A zárás előtti negyedórában telephelyeink új vásárlókat már nem fogadnak, mert pénztáraink egészkor zárnak!